تبلیغات
مراحل تخریب بتن

برای تخریب در اطراف آرماتور، استاندارد هایی وجود دارد که در اینجا به آنها اشاره می شود. این موارد برای سازه های افقی، عمودی و یا سقف کاربرد دارد. موارد زیر می بایست به ترتیب اجرا شوند.

۱. بتن لایه لایه شده را از روی میلگرد پوسیده تخریب کنید.

۲. وقتی که لایه اول برداشته شد، عملیات با تخریب بتن اطراف و زیر میلگرد ادامه پیدا می کند. این کار موجب می شود تمام سطح اطراف میلگرد تمیز شده و آماده چسبیدن به بتن جدید باشد. همچنین موجب می شود بخش بازسازی شده استحکام بهتری داشته باشد. برای این کار می بایست حداقل ۳/۴ اینچ معادل ۲۰ میلیمتر (و یا ۱/۴ اینچ بیشتر از ابعاد بزرگترین سنگدانه بتن جدید) بین میلگرد و بتن تخریب شود.

۳. تخریب می بایست تا جایی از میلگرد ادامه پیدا کند که اثری از خوردگی در آن نبوده و میلگرد کاملا سالم باشد. این کار موجب می شود که بتن جدید بهتر به میلگرد بچسبد.

۴. اگر اطراف میلگردی که دچار خوردگی شده میلگرد سالمی بود، باید مراقبت نمود که هنگام تخریب، به پیوند ملات با میلگرد سالم آسیبی نرسد. در صورت آسیب دیدن آن، می بایست در اطراف میلگرد سالم نیز عملیات تخریب انجام شده، بتن ریزی مجدد صورت گیرد. یکی از مزایای واترجت این است که این مشکل را به وجود نمی آورد.

۵. هر میلگردی که دچار خوردگی شده می بایست به میلگرد سالم دیگری بسته شود.
تمیز کردن اطراف میلگرد

۶. اگر میزان خوردگی زیاد باشد می بایست خوردگی به طور کامل از میلگردها زدوده شود تا سطح آرماتور بتواند بیشترین پیوند را با بتن جدید برقرار نماید. برای این کار می توان از واترجت و سندبلاست (یا مواد ساینده دیگر که روغن نداشته باشد) استفاده کرد.

اگر هنگام تخریب بتن از واترجت استفاده شود،علاوه بر حذف بتن اطراف میلگرد، همزمان مرحله تمیزکردن میلگرد نیز انجام می شود و در زمان صرفه جویی خواهد شد.
+ نوشته شده توسط Carinafood در چهارشنبه، ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۹:۴۵ بعد از ظهر، ۶ بازدید ، بدون دیدگاه
هیچ نظری برای این نوشته وجود ندارد، شما اولین نظر را بنویسید ...
 captcha